Vollering confirma el seu regnat a la Volta a Catalunya

7 de juny 2025 - 15:52 [GMT + 2]

Demi Vollering (FDJ-Suez) ha fet bona la seva condició de favorita a la 2a edició femenina de la Volta a Catalunya amb una exhibició a la segona etapa, una jornada d’alta muntanya amb sortida des de Bagà i arribada al cim de La Molina / Coll de Pal. La neerlandesa ha rematat un duel amb la jove francesa Marion Bunel (Team Visma-Lease a Bike) al duríssim port berguedà després d’un recorregut de 72,9 quilòmetres amb tres ports puntuables que ha deixat sentenciada la classificació general en favor de Vollering, que s’ha situat líder abans de la jornada final entre Castelldefels i Barcelona.

2a Volta a Catalunya femenina. Highlights Etapa 2: Bagà - La Molina / Coll de Pal

96 ciclistes han pres la sortida d’aquesta segona etapa de la Volta a Catalunya, que en els seus primers compassos ha tingut com a gran protagonista Stine Dale (Team Coop-Repsol). La noruega s’ha escapat en solitari en els primers atacs per coronar els passos pel Coll de Merolla (2a categoria) i Collet de Cal Ros (1a categoria), els dos primers ports puntuables del dia.

El gran canvi de guió ha arribat en l’ascens al Collet de Cal Ros, a uns 45 quilòmetres de la línia de meta, quan de nou l’equip FDJ-Suez de la líder Elise Chabbey ha començat els contraatacs des del pilot amb Loes Adegeest. Finalment, un grup amb Nina Buijsman (FDJ-Suez), Rosita Reijnhout (Team Visma-Lease a Bike), Marit Raijmakers (Human Powered Health), Alice Maria Arzuffi (Laboral Kutxa-Fundación Euskadi), Maud Rijnbeek (VolkerWessels) i India Grangier (Team Coop-Repsol) ha aconseguit connectar amb el cap de cursa justament amb Stine Dale, formant un grup d’escapada que ha resistit fins a les primeres rampes de l’ascens al Coll de Pal.

Tot es decidiria en els 19,1 quilòmetres amb el 7% de desnivell mitjà del port berguedà, un repte d’alçada a més de 2.100 metres que posaria a prova les grans escaladores de la Volta a Catalunya. Un cop atrapada l’escapada i després que el seu FDJ-Suez comencés a marcar el ritme, Demi Vollering ha fet bons els pronòstics i ha trencat la cursa amb un atac a 10,5 quilòmetres del cim que l’ha deixat sola amb la jove francesa Marion Bunel (Team Visma-Lease a Bike), darrera vencedora del Tour de l’Avenir. No ha estat fins a l’últim quilòmetre que la neerlandesa ha pogut marxar en solitari amb un espectacular canvi de ritme per endur-se una victòria d’etapa que la porta al liderat de la cursa amb 2’08” d’avantatge sobre la seva companya d’equip Elise Chabbey, vencedora ahir a Reus, i 2’29” sobre la mateixa Bunel.

Demi Vollering haurà de consolidar el seu triomf final a la Volta a Catalunya aquest diumenge 8 de juny a l’etapa final, que unirà Castelldefels i la ciutat de Barcelona en un recorregut de 114 quilòmetres. La neerlandesa, que arribava a Catalunya en estat de gràcia després de guanyar La Vuelta Femenina i Itzulia Women, es pot convertir en el segon nom que inscrigui el palmarès a la prova femenina de la Volta, prenent el relleu de la seva compatriota Marianne Vos.

Segueix-nos

Rebre informacions exclusives de la Volta a Catalunya