Mataró es prepara per acollir la sortida de la quarta etapa de La Volta Catalunya 2026
6 de març 2026 - 12:05 [GMT + 1]
La Casa Capell de Mataró ha acollit aquest matí, l’acte de presentació de la 4ª etapa davant d’autoritats locals, organització i premsa
Mataró ho té gairebé tot a punt per acollir l’etapa número 4 de La Volta Catalunya el proper 26 de març. L’alcalde, David Bote, ha presentat avui el pas de la prova ciclista per la ciutat, juntament amb el director general de La Volta, Rubèn Peris, i el president de l’Esports Ciclista Mataró, Lluc Romera.
La primera de les tres jornades d’alta muntanya de La Volta Ciclista Catalunya sortirà de Mataró el 26 de març a les 12:35h. Els ciclistes iniciaran l’etapa des del Camí de la Geganta i hauran d’afrontar un recorregut de 173 quilòmetres que culminaran a l’estació de Vallter, el sostre ciclista de Catalunya, situat a més de 2.100 metres d’altitud.
Així doncs, els amants del ciclisme podran gaudir d’una matinal amb alguns dels millors noms del ciclisme mundial, com Jonas Vingegaard, Remco Evenepoel, Joao Almeida i Tom Pidcock, que ja han confirmat la seva participació a la prova. Tot plegat el mateix any que se celebra el centenari del club Esports Ciclista Mataró, una entitat clau per entendre la tradició històrica del ciclisme a Mataró i a la qual La Volta Ciclista ha concedit la Medalla d’Honor enguany.
Següent cita: 21 de juny
El 21 de juny es repetirà l’esquema a la ciutat, aleshores amb l’inici de l’etapa número 3 de la prova femenina de la Volta, que per primer cop serà a la capital del Maresme. La tercera edició de la cursa arrencarà la seva jornada final a Mataró, amb una etapa de gairebé 111 quilòmetres que finalitzarà a l’Avinguda Maria Cristina de Barcelona. Amb l’acollida de La Volta Ciclista femenina, Mataró reafirma el seu compromís amb la promoció de l’esport femení.
Mataró, compromesa amb el ciclisme
Mataró és una ciutat estretament vinculada a l’esport d’alt nivell i enguany serà altra vegada escenari de La Volta Ciclista, una cita internacional de gran rellevància que la ciutat ha tingut l’oportunitat d’acollir fins en nou ocasions en l’última dècada.