La Volta a Catalunya repartirà bonificacions fins en 17 esprints intermedis

13 de març 2024 - 16:20 [GMT + 1]

La propera edició de la Volta Ciclista a Catalunya 2024 ja té definits els esprint intermedis de la propera edició. Una edició que tindrà lloc entre el 18 i el 24 de març i que comptarà amb un total de 17 esprints intermedis, xifra rècord en les 103 edicions de la Volta Ciclista a Catalunya. La col·laboració dels municipis que formen part del recorregut de la prova són un factor clau per poder comptar amb aquests esprints, que aporten un plus d’emoció i competitivitat a la cursa.

Els esprints intermedis proporcionaran, per una banda, punts de cara a la classificació de la regularitat i per l’altra, segons de bonificació que seran claus de cara a la classificació general de la prova. Concretament seran 3, 2 i 1 punts en la lluita pel mallot blanc amb ratlles blaves que patrocina Loteries de Catalunya, i 3, 2 i 1 segons de bonificació de cara a la classificació general als tres primers al seu pas. Aquests punts se sumaran als que rebran els tres primers classificats en cada etapa. Concretament seran 10, 6 i 4 punts respectivament, i els mateixos segons de bonificació a la classificació general. Primoz Roglic el darrer 2023, també vencedor de la classificació general, l’australià Kaden Groves l’any 2022 i el colombià Esteban Chaves, l’any 2021, han estat els últims vencedors de la classificació de la regularitat.

Els millors equips i ciclistes del món desembarcaran a Sant Feliu de Guíxols, punt de sortida i arribada de la 1ª etapa, el proper dilluns 18 de març. Una primera etapa de 174 km que comptarà amb tres esprints intermedis, a la Bisbal d’Empordà, km 40 de cursa, a Cassà de la Selva al km 75, i finalment a Llagostera, km 143.

La segona etapa es durà a terme entre Mataró i Vallter/Setcases (Vall de Camprodon), un total de 186,5km que també comptarà amb 3 esprints. El primer d’ells a la ciutat de Girona, km 74, posteriorment a Olot, km 127 i el tercer a la població de Camprodon, al km 164. La tercera etapa de la Volta es durà a terme entre Sant Joan de les Abadesses i Port Ainé (Pallars Sobirà). Seran 176,5km i 2 esprints intermedis a  Montferrer i Castellbò, km 104 i a Rialp, km 156.

La quarta etapa unirà les ciutats de Sort (Turisme Pallars Sobirà) i Lleida. Seran 169km que comptaran amb tres esprints intermedis ubicats a Balager, km 100 de recorregut, Linyola al km 115 i l’últim d’ells a Les Borges Blanques, km 139 de cursa. La cinquena etapa de 167,5km efectuarà la sortida des de la localitat tarragonina d’Altafulla, i finalitzarà a Viladecans. Hi haurà dos esprints situats al km 49 al seu pas per la Bisbal del Penedès, i al km 152, a Sant Vicenç dels Horts.

La sisena etapa de 154,5 km, també comptarà amb 2 esprints, el primer d’ells a Borredà, km 17 i el segon a Berga, km 148. Finalment, la setena i última etapa de la prova tindrà sortida i arribada a Barcelona. La localitat de Gavà acollirà el primer d’ells al km 72, mentre que el segon i últim esprint intermedi del recorregut 2024, serà a Castelldefels en el km 75.Posteriorment els ciclistes afrontaran l’emblemàtic circuit de Montjuïc, escenari final de la Volta.

La propera edició de la Volta, la número 103 presentarà un cartell de participació de luxe amb la presència dels millors equips i ciclistes del món, encapçalats pel doble vencedor del Tour de França Tadeg Pogacar. El ciclista eslovè arriba en un fantàstic estat de forma després de guanyar la Strade Bianche, però haurà de fer front a altres estrelles del ciclisme mundial com el nord-americà Sepp Kuss, guanyador de la darrera Vuelta a Espanya 2023, o vencedors del Tour de França com Egan Bernal o Geraint Thomas, entre d’altres.

Segueix-nos

Rebre informacions exclusives de la Volta a Catalunya